sobota, 24 stycznia 2015

Seans 111 "Odszedł..."


Witajcie, słuchacze i czytacze.

Edgar Wilmar Froese urodził się 6 czerwca 1944 w Tylży. 
Był niemieckim muzykiem rockowym grającym muzykę elektroniczną, kompozytorem i artystą grafikiem. 
Grał na instrumentach klawiszowych (syntezatory, melotron), gitarze elektrycznej i basowej. 
Był założycielem i długoletnim liderem awangardowego zespołu Tangerine Dream. Objąwszy pełną kontrolę nad grupą Tangerine Dream w połowie lat osiemdziesiątych Froese sterował grupą w stronę łagodnego, przejrzystego brzmienia charakterystycznego dla new age.
Oprócz pracy w grupie wydał szereg płyt solowych. Solowa muzyka Froese charakteryzuje się nasyconą, gęstą fakturą opartą na elektronicznym instrumentarium. 


Zmarł 20 stycznia 2015 w Wiedniu. [*] 




7 komentarzy:

  1. Nigdy się nie wsłuchiwałem w Tangerine Dream i szczególnie ich nie lubiłem, ale fakt: bierze smutek, gdy umierają takie postacie.

    Ps. Nie mające związku z tekstem, ale stwierdziłem, że lepszy taki niż żaden sposób: chcę Ci napisać, że zmieniliśmy platformę dodawania komentarzy na LU z tej blogspotowej na Disqus - dodajesz tak samo tylko inaczej to wszystko wygląda, przede wszystkim nowocześniej. Mam nadzieję, że nie będziesz miała problemów z tego powodu i do następnych komentów u nas! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Tangerine Dream bardzo lubię, mam takie fazy, że potrafię ich słuchać kilka dni non stop. wydali ponad 100 płyt, więc jest czego słuchać, nawet jeśli zazwyczaj jest to mój wybór The Best Of, a nie kolejne płyty.
      Odpowiedź moja spóźniona, ale już wiesz, że system mnie nie odstraszył i czytam i piszę nadal :)

      Usuń
  2. nie znam gościa ale zaraz sobie go odpalę o!

    OdpowiedzUsuń
  3. od wtorku słucham non stop We are the champions xd

    OdpowiedzUsuń
  4. no euforia mnie rozpiera że mam to już za sobą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Marnie, bo własnie znów się przeziębiłam... :/ od świąt Bożego Narodzenia jestem więcej chora niż zdrowa... :/

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.